SOV DIG SUND

Vores biologiske rytme dikterer kvaliteten af vores søvn, og vores søvnkvalitet er altafgørende for vores sundhed, da det er her vi reparerer og genopbygger vores celler. Mangel på kvalitetsmæssig god søvn skaber inflammation i krop og hjerne [1][2].

 

Erfaringsmæssigt tror mange, at der ikke er noget problem med deres søvn, så længe de sover de klassisk anbefalede 7-8 timer, men bare fordi du ligger i din seng, er det desværre ikke ensbetydende med, at kvaliteten af din søvn er særlig god. Det kan ikke understreges nok, hvor vigtigt det er at gå op i at optimere sin søvn.

Blog om søvn

Referencer:

[1] Wisor, J.P. et al. (2011). Evidence for Neuroinflammatory and Microglia Changes in the Cerebral Response to Sleep Loss. Sleep 2011, Mar 1; 34(3): 261-272. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3041702/

[2] Mullington, J.M. et al. Sleep Loss and Inflammation. Best Pract Res Clin Endocrinol Metab. 2010 Oct; 24(5); 775-784. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3548567/

KONTAKT

info@klinikansa.dk26 47 80 83

FIND OS

  • White Facebook Icon

FØLG OS PÅ

FACEBOOK

Jernbane Allé 34, st.

2720 Vanløse

(Indgang fra hjørnet)

Skriv direkte til os